
AFİŞLER
AFİŞLER
Afişler reklamları, reklam ajanslarına birçok fırsat sağlar ve iletişime yönelik güçlü, görünürlüğü yüksek ve maliyet etkin niteliktedirler. “Açık hava reklamcılığı” olarak adlandırılan afişler, farklı ortam ve alanlarda, farklı şekil ve boyutlarda da kullanılabilirler. Gerilla reklam kampanyalarına ait afişler, 48 ila 96 yaprak (1 yaprak 27” x 40” boyutlarındadır) afişlerde omuz omuza, kent manzarasının bir parçası haline gelmişti ve televizyon, basın reklamcılığı gibi diğer medya tiplerinin aksine, var olmak için yalnızca caddelere gereksinim duyarlar. Afişler, Cheret ve Toulouse Lautrec gibi afiş yapımcıları 19. Yüzyılın sonlarına renkli, litografi ve sanatsal çalışmalarını Paris’te sergilemesinden bu yana, reklamcılıkta yaygın kullanılan bir araç halini almıştır. Pears Soap, ardından da Guinness bu geleneği devam ettirmiş ve iki şirket de zamanın akışına meydan okuyan afişler ortaya çıkarmıştır. Birleşik Krallık ’ta yer alan reklam ajansları, efsanevi ortaklar Collett, Dickens on ve Pearce (CDP) öncülüğünde 48-96 yaprak afişleri yaygın hale getirmek konusunda 1970’li yıllarda etkili olmuşlardır. Afişler insanların kolay ve çabuk bir biçimde anlayacağı bir dille geniş kitlelere erişebildiğinden medya tipi olarak kullanımları günümüze dek gelmiştir.
Afişler, reklamın yoldan geçen meşgul insanlara mesajını saniyeler içerisinde iletmesi gerekliliğini ortaya çıkarırlar. Afiş reklamları üzerinde çalışan yaratıcı ekipler bu nedenle, genellikle kısa, bazen de zekice başlıklar bulup bunları etkili, göze çarpan görsellerle tamamlayarak hedef kitlelere basit, yoğunlaşmış bir mesajı “haykırırcasına” iletirler. Yaratıcı ekipler, günümüzde giderek içinde yaşadığımız ortamın bir parçasını oluşturan ve böylelikle hem afiş hem de ortama yapılan bir eklenti alan, özel tasarımlı afişlere yönelik fırsatları da kollamaktadır.